09919475341 info@drjafari.net
دکتر رزیتا جعفری / بینی / دسترسی به قسمت فوقانی ستون فقرات از طریق بینی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
ماوراطب دکتر رزیتا جعفری

دسترسی به قسمت فوقانی ستون فقرات از طریق بینی

دسترسی به قسمت فوقانی ستون فقرات از طریق بینی

امروزه اقداماتی جهت دسترسی به قسمت فوقانی ستون فقرات از طریق بینی صورت گرفته است. در این روش، آسیبی به انقباض زبان و انتهای گلو وارد نمی شود، و در نتیجه احتمال عفونت، اشکال در تکلم و یا عوارض فرو رفتن لوله در حنجره به حداقل می رسد.
برای تسلط به موقعیت گردن از داخل بینی، از اندوسکوپ با زوایای ۰، ۳۰ و ۴۵ درجه استفاده می شود. هر اندوسکوپ در نوک لبه قدامی کام (بخش سخت و استخوانی سقف دهان) قرار می گیرد.
موقعیت گردن به تنهایی تاثیری بر روی روند نمی گذارد. اندوسکوپ با زاویه ۳۰ درجه و کشش گردن، بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

اندوسکوپی داخل بینی به محدوده اتصال مغز با قسمت فوقانی ستون فقرات

جراحی محدوده اتصال مغز با قسمت فوقانی ستون فقرات ، به دلیل آناتومی پیچیده و دسترسی دشوار آن، چالش برانگیز است.
دسترسی قدامی در پاتولوژی محدوده اتصال مغز با قسمت فوقانی ستون فقرات ، روش های جراحی باز را شامل می شود. درمان بیماری هایی از قبیل بیماری های التهابی (روماتوئید) و یا نئوپلاستیک که بر رروی کرانیوسرویکال، تاثیر می گذارند، هم چنان از طریق دهان و حلق انجام می شوند.
این روش موقعیت بهتری را برای جراح فراهم می کند، اما این جراحی عمقی انجام می شود و از آن جایی که زاویه مستقیمی برای دسترسی به ناحیه مورد نظر وجود ندارد، احتمال آسیب به انقباض زبان، درد سقف دهان، تورم راه های هوایی و یا عوارض مربوط به وارد شدن لوله در حنجره وجود دارد.
روش دیگری که استفاده می شود، اندوسکوپی داخل بینی نام دارد. در این روش، زاویه مستقیم و بهتری برای جراحی و در نتیجه پیشگیری از مشکلات گفته شده فراهم می گردد.
بعد از جراحی، MRI و سی تی اسکن گرفته می شود تا میزان ناپایداری نقطه اتصال کرایوسرویکال بررسی شود. اولین معاینه، ۳ تا ۴ روز بعد از جراحی و برای برداشتن تامپون ها صورت می گیرد. سپس، حفره های بینی و موکوز حلق و بینی بررسی می شود. لخته خون و ترشحات بینی به موکوز حلق وبینی، با استفاده از ساکشن، از سوراخ ها و حفرات بینی پاک می شوند.

 فیلم جراحی سینوس

گرافت اسپایدر در جراحی تیغه بینی

آندوسکوپی بینی و سینوس

بازسازی قسمت تحتانی بینی با غضروف دنده

پاپیلوم وارونه بینی و سینوس ها

کاهش حس بویایی

با تشکر مدیریت سایت دکتر رزیتا جعفری متخصص گوش و حلق و بینی در تهران

برای یافتن متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

دکتر رزیتا جعفری

دکتر رزیتا جعفری

متخصص گوش ، حلق و بینی , متولد تهران , تمام دوران تحصیلی ام تا دیپلم درتهران سپری شده است. سپس دوره پزشکی عمومی خود را در کاشان با رتبه دو ازمون پرانترنی به پایان رساندم (سال1382) سپس در رشته جراحی گوش وحلق وبینی وسروگردن دانشگاه یزد مشغول به تحصیل شده و پس از پایان تخصص(1388) دوره طرح خود را در شهر زاهدان وشهرستان مرند وسپس دربیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساندم. دوره فلوشیپی رینولوژی خودرا در دانشگاه شهید بهشتی طی کرده وپس از پایان ان به جهت انجام متمرکز تر اعمال جراحی قاعده جمجمه دربیمارستان امام حسین دراین بیمارستان مشغول بکار شدم.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
رابطه انحراف بینی با سینوزیت

رابطه انحراف بینی با سینوزیت

تا به حال به رابطه انحراف بینی با سینوزیت فکر کرده‌اید؟ اگر به سینوزیت مبتلا هستید باید این را بدانید که انحراف بینی می‌تواند به سینوزیت منجر شود. عوارضی مثل سینوزیت،...

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی تنها ناشی از عفونت نمی باشد. پولیپ به عنوان هر نوع گرفتگی بینی، بزرگ شدن شاخک‌های بینی یا انحراف بینی شناخته می‌شود. پولیپ ناشی از...

هزینه جراحی قاعده جمجمه

هزینه جراحی قاعده جمجمه

هزینه جراحی قاعده جمجمه برای هر فرد بر اساس پارامترهای گوناگون متفاوت است. این نوع جراحی‌ها به منظور از بین بردن توده‌ها، تومورها، ضایعات و شکستگی‌های کف جمجمه انجام...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *