09919475341 info@drjafari.net
دکتر رزیتا جعفری / بینی / تغییر صدا بعد از رینوپلاستی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه
ماوراطب دکتر رزیتا جعفری

تغییر صدا بعد از رینوپلاستی

تغییر صدا بعد از رینوپلاستی

تغییر-صدا-بعد-از-رینوپلاستی

تغییر در صدا بعد از رینوپلاستی یا همان جراحی بینی کم تر مورد بررسی قرار گرفته است، در حالی که امروزه جراحی بینی، متقاضیان بالایی دارد. تولید صدا به میزان زیادی به آناتومی و سایز هرمی حفره بینی مربوط است. طی دو سال در مطالعه ای بر روی ۵۱ بیمار ( که جراحی بینی باز و بسته انجام داده اند ) ، آنالیزی از تاثیری که رینوپلاستی بر صدای بیماران گذاشته است، به دست آمده است.
۵۱ بیمار از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ تا ژانویه سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گرفتند. تمامی بیماران قبل و دو سال بعد از رینوپلاستی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند. تغییرات صدا با ارزیابی های دقیقی مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا بر روی اندازه گیری شدت و فرکانس صدای ” ا ” و صداهای صامت مربوط به بینی مانند “ن” و “م” تحقیق و بررسی انجام گرفت.
نتیجه ای که از این مطالعه به دست آمد نشان داد که فرکانس تولید صداهای صامت در ۶۲ درصد از موارد افزایش یافته است. فرکانس تولید حروف صدا دار در ۶۸ درصد از موارد افزایش یافته است. هیچ تغییری بین جراحی بینی به شیوه باز و بسته وجود نداشته است و هر دو نوع جراحی تغییرات یکسانی در شدت و فرکانس صداها داشته اند.
تکنیک های رینوپلاستی کاهشی ( کاهش سایز بینی ) ثابت کرده است که تغییرات متعددی در الگوی صدای بیماران دیده شده است. بنابراین لازم است که پزشکان درباره تاثیرات احتمالی جراحی بینی بر صدا، بیماران را آگاه کنند و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند. این مورد زمانی اهمیت پیدا می کند که تغییر صدا در زندگی کاری فرد تاثیر بگذارد. برای مثال خواننده ها، بازیگران و … همگی با تغییر کردن صدا احتمالاً به مشکل بر بخورند و بهتر است که از این عارضه احتمالی آگاه شوند.

دکتر رزیتا جعفری، متخصص گوش و حلق و بینی در فرمانیه از روش های جراحی نوین و سریع برای درمان بیماری های گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های ۲۶۱۱۸۱۰۷ تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به اینستاگرام مراجعه کنید.

منبع : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31453143

 

برای اطلاع از بهترین متخصص گوش، حلق و بینی در تهران   به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

دکتر رزیتا جعفری

دکتر رزیتا جعفری

متخصص گوش ، حلق و بینی , متولد تهران , تمام دوران تحصیلی ام تا دیپلم درتهران سپری شده است. سپس دوره پزشکی عمومی خود را در کاشان با رتبه دو ازمون پرانترنی به پایان رساندم (سال1382) سپس در رشته جراحی گوش وحلق وبینی وسروگردن دانشگاه یزد مشغول به تحصیل شده و پس از پایان تخصص(1388) دوره طرح خود را در شهر زاهدان وشهرستان مرند وسپس دربیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساندم. دوره فلوشیپی رینولوژی خودرا در دانشگاه شهید بهشتی طی کرده وپس از پایان ان به جهت انجام متمرکز تر اعمال جراحی قاعده جمجمه دربیمارستان امام حسین دراین بیمارستان مشغول بکار شدم.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
رابطه انحراف بینی با سینوزیت

رابطه انحراف بینی با سینوزیت

تا به حال به رابطه انحراف بینی با سینوزیت فکر کرده‌اید؟ اگر به سینوزیت مبتلا هستید باید این را بدانید که انحراف بینی می‌تواند به سینوزیت منجر شود. عوارضی مثل سینوزیت،...

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی تنها ناشی از عفونت نمی باشد. پولیپ به عنوان هر نوع گرفتگی بینی، بزرگ شدن شاخک‌های بینی یا انحراف بینی شناخته می‌شود. پولیپ ناشی از...

تومورهای بینی و سینوس

تومورهای بینی و سینوس

تومورهای بینی و سینوس انواع مختلفی دارند. طبق مطالعات انجام شده، ۶۰ و ۷۰ درصد این تومورها در قسمت بالایی سینوس فک و در گونه‌ها ایجاد می‌شوند. ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها در حفره...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *