09919475341 info@drjafari.net
دکتر رزیتا جعفری 4 بینی 4 ارتباط بین درد و رضایت بیمار بعد از عمل

ارتباط بین درد و رضایت بیمار بعد از عمل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

ارتباط بین درد و رضایت بیمار بعد از عمل رینوپلاستی

به دلیل به تعادل رسانیدن درد بعد از رینوپلاستی و استفاده درست از داروهای کنترل درد و مسکن، سعی شده است که مطالعات زیادی انجام گیرد. در صورتی که درد به مقدار کافی کنترل نشود احتمال دارد که بیماران از انتخابی که برای انجام جراحی انجام داده اند پشیمان باشند. در یک مطالعه سعی شده است که ارتباط بین درد و رضایت بیمار بعد از عمل به دست آید.
تعداد قرص های اکسیکودون که بیماران استفاده کرده اند، مقدار استفاده از نارکوتیک و نتیجه زیبایی و عملکردی رینوپلاستی ثبت شده است. درک درد، نتیجه جراحی و مقدار استفاده از اکسی کودون بر اساس جنسیت بیماران مورد بررسی قرار گرفت.
در طول این مطالعه 104 بیمار مورد بررسی قرار گرفتند که 6 نفر از آن ها در ادامه آزمایش حضور نداشند. نتیجه این مطالعه ارتباطی با جنسیت نداشت. افرادی که دردی کمتر از دردی که انتظار داشته اند را تجربه کردند، بهبود بیشتری در عملکرد بینی داشته اند. ولی این ارتباط در بیمارانی که رینوپلاستی را با قصد زیبایی انجام داده بودند دیده نشد.
این مطالعه برای اولین بار انجام گرفت. اطلاعات به دست آمده از این مطالعه کمک می کند که برای بیمارانی که قصد جراحی برای اصلاح تنفس دارند، از روش های مناسبی برای کنترل درد استفاده شود تا درصد رضایت بیمار افزایش یابد.

دکتر رزیتا جعفری، متخصص گوش و حلق و بینی در فرمانیه از روش های جراحی نوین و سریع برای درمان بیماری های گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 26118107 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به اینستاگرام مراجعه کنید.

منبع : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31536105

سینوزیت مزمن