09919475341 info@drjafari.net
دکتر رزیتا جعفری / سینوزیت / علائم سینوزیت

علائم سینوزیت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

علل پیدایش بیماری سینوزیت :

همانطور که گفته شد ، سینوس ها اندام هایی مملو از هوا هستند که جایگاه آنها در داخل جمجمه است . حفره های نامبرده در بخش زیرین پیشانی ، اسکلت بینی ، چشم و گونه ها جای دارند. در مورد سینوس های بی عیب و نقص ، هیچ گونه باکتری و عفونت و قارچی وجود ندارد و بیشتر مواقع مخاط به راحتی تحلیه می شوند و هوا به خودی خود عبور می نماید اما هنگامی که کانال های سینوسی و مجراهای آنها مسدود شود ، باکتری های مضر ، ویروس ها و قارچ ها به میزان زیادی امکان رشد می یابند شایع ترین دلایل سینوزیت به شرح زیرند:

سرماخوردگی یا زکام که به علت بالا رفتن میزان مخاط ، کانال های سینوس بسته می شوند.

زمانی که مژک های درون سینوسی توان تخلیه مخاط بینی را نداشته باشند ، که از دست رفتن این توان به علت بیماری های خاصی ایجاد می شود.

انحراف تیغه بینی و وجود عوامل مسدود کننده ای چون پولیپ.

سینوزیت

دلایل افزاینده خطر ابتلا به سینوزیت :

برخی عامل ها در تشدید سینوزیت یا افزایش ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند این عوامل به شرح زیرند:

فیبروز سیستیک ، بزرگی لوزه سوم ، تب یونجه ، مصرف سیگار و اعتیاد به آن ، رینیت آلرژیک ، ضعف در سیستم ایمنی ، عملکرد ناصحیح میوژه ها به علت برخی بیماری ها.

علایم بیماری سینوزیت از نوع حاد :

علایم ابتدایی بیماری سینوزیت عبارتند از : انسداد بینی ، گرفتگی بینی ، بروز ترشحات عفونی از بینی ، از دست دادن حس بویایی ، احساس درد در روی صورت ، سرفه های خلطی  ،

در موارد حاد تر نشانه های زیر ظهور می یابند:

تب ، خستگی مفرط ، دندان درد ، بدبویی دهان . بیماری سینوزیت حاد ممکن است یکی یا دو عدد از این نشانه های نامبرده را داشته و بیمار با ترشحاتی به رنگ زرد یا سبز درگیر باشد.

علایم بیماری سینوزیت از نوع مزمن :

سینوزیت مزمن دربرگیرنده نشانه های زیر به مدت 8 هفته یا بیشتر می باشد:

تب ، انسداد بینی ، احساس فشار بر روی صورت ، ترشحات بینی ، چرک داخل بینی ، ترشحات حلقی و . . .

برخی دیگر از علایم سینوزیت مزمن : بدبویی دهان ، خستگی بیمار ، دندان درد ، سردرد .

سینوزیت حاد

برچسب ها: