09919475341 info@drjafari.net

سینوزیت حاد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

سینوزیت حاد

آیا میدانید سینوزیت حاد و سینوزیت مزمن چه تفاوت هایی دارد؟ با علت بیماری سینوزیت و عوارض آن آشنایی دارید. با ما همراه باشید تا به سوالاتی از این دست پاسخ دهیم.

بینی پر و مسدود و احساس فشار در استخوان گونه و نزدیک چشمان و یا نزدیک به پیشانی می تواند به معنای ابتلای فرد به سینوزیت حاد باشد. این بیماری با نام رینوسینوزیت حاد نیز شناخته شده که با ورم کوتاه مدت اطراف بینی و سینوس ها همراه است.

سینوزیت حاد در اکثر مواقع در اثر یک سرماخوردگی عفونی شدید بروز می کند. با این حال می تواند به دلایل دیگری غیر از عفونت نیز باشد. بر طبق گزارشات ، این بیماری مورد شایعی بوده که یک نفر از 8 بزرگسال را سالانه درگیر می کند.

علت سینوزیت حاد

بیماریها و شرایط مختلفی می توانند موجب این بیماری شوند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ویروس ها
  • باکتری ها
  • قارچ ها
  • آلرژی های داخل بینی
  • پولیپ های بینی یا دیگر تومورها
  • انحراف تیغه بینی
  • گرفتگی بینی
  • فیبروز کیستیک (بیماری ای ژنتیکی که باعث ایجاد مخاط غلیظ و چسبناک در بدن می شود.)

یک دندان عفونی نیز می تواند موجب سینوزیت حاد شود. در موارد نادری باکتری می تواند از دندان به سینوس ها انتقال یابد.

علایم سینوزیت حاد چیست

علایم این بیماری به شرح زیر است:

• گرفتگی بینی
  • آبریزش بینی غلیظ و سبز رنگ یا زرد رنگ از بینی
  • گلو درد
  • سرفه که معمولاً در شب ها بدتر می شود.
  • آبریزش مخاط در ته گلو
  • درد، فشار یا حساسیت در پشت چشم ها، بینی، گونه ها و پیشانی
  • گوش درد
  • دندان درد
  • تنفس با سختی
  • کاهش حس بویایی
  • کاهش حس چشایی
  • احساس خستگی
سینوزیت حاد در اکثر مواقع در اثر یک سرماخوردگی عفونی شدید بروز می کند. دکتر رزیتا جعفری متخصص گوش و حلق و بینی در تهران از روش های جراحی نوین و سریع برای درمان استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 26118107 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به اینستاگرام مراجعه کنید.

عوارض سینوزیت حاد

سینوزیت حاد می تواند ناشی از تشدید یک مشکل بلند مدت به نام سینوزیت مزمن باشد. سینوزیت مزمن بیشتر از 12 هفته به طول می انجامد. عوارض سینوزیت حاد خیلی شایع نیست. گاهی عوارض زیر برای این بیماری مشاهده می شود:

• سرایت عفونت: در موارد بسیار نادر ، عفونت می تواند به دیگر قسمت ها مثل استخوان ها یا پوست سرایت کند.
  • از دست دادن بخشی از حس بویایی یا از دست دادن کامل حس بویایی : در اثر این بیماری ، در موارد بسیار نادری حس بویایی موقتاً یا دائماً از بین می رود.
  • مشکلات بینایی : در صورتی که عفونت به چشم ها سرایت کند، می تواند موجب کاهش بینایی یا کوری موقت شود.
نتایج تحقیق بر روی رینوپلاستی های خاورمیانه

ترک بک ها/پینگ بک ها

1. چگونه عوارض بعد از جراحی بینی را کاهش دهیم؟ - […] کننده نتایج جراحی علائم سینوزیت رینوسینوزیت مزمن سینوزیت حاد تشخیص سینوزیت بررسی حس بویایی در بیماران مبتلا به آپنه…

17 − شانزده =