09919475341 info@drjafari.net
دکتر رزیتا جعفری / متفرقه / خندیدن بعد از عمل بینی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
ماوراطب دکتر رزیتا جعفری

خندیدن بعد از عمل بینی

خندیدن بعد از عمل بینی

زمان مناسب برای خندیدن پس از عمل بینی حدود دو ماه است‌‌ ولی با این حال به نظر پزشک بر می‌گردد.  باید گفت در این بازه زمانی دو ماهه بخیه‌های داخل بینی هنوز جذب نشده‌اند و ساختار بینی همچنان روند بهبودی را طی ‌می‌کند. به همین دلیل خندیدن شدید می‌تواند سبب حرکت‌ استخوان‌ها و غصروف‌های آن شود و در نهایت سبب بروز عوارضی برای فرد گردد که از مهمترین عوارض آن تغییر فرم نهایی شکل بینی است.

عوارض خندیدن بعد از عمل بینی

خندیدن بعد از عمل بینی قبل از بهبود بخیه‌ها ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

افزایش کبودی و تورم

  تورم و کبودی بعد از عمل بینی طبیعی است. ولی خندیدن می‌تواند سبب افزایش میزان کبودی و تورم  شود و  در نهایت کند شدن روند بهبودی را در پی داشته باشد.

خونریزی

خندیدن شدید بعد از عمل بینی می‌توان سبب پاره شدن بخیه‌ها و در نتیجه خونریزی شود.

تغییر شکل بینی

خندیدن شدید بعد از عمل بینی سبب  پهن شدن پره‌ بینی شده و حالت بینی را دچار تغییر می‌کند.

کند شدن ترمیم زخم

خندیدن بعد از عمل بینی می‌توان فرآیند ترمیم زخم را تحت تاثیر قرار دهد.

سوالات متداول

آیا خندیدن پس از عمل بینی سبب افتادگی بینی می شود؟

آیا بعد از عمل بینی خندیدن ممنوع است؟

خیر. بعد از عمل بینی می‌توان خندید اما باید شدت آن را کنترل کرد‌ چرا که خندیدن شدید قبل از جذب بخیه‌ها و محکم شدن استخوان‌ها عوارضی را در پی دارد.

 آیا خندیدن  بعد از عمل بینی باعث افتادگی بینی می‌شود؟

به طور کلی لبخند کوتاه و خندیدن آهسته در حالت بینی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما خندیدن شدید می‌توان سبب پارگی بخیه‌های بینی شود و در نهایت مشکلاتی مثل افتادگی بینی را به وجود آورد.

نحوه خندیدن بعد از عمل بینی چگونه است؟

خندیدن بعد از عمل بینی به گونه‌ای باشد که فرد به هیچ عنوان احساس درد و ناراحتی نداشته باشد و فشاری از بابت خندیدن روی بینی حس نکند. توصیه می‌شود فرد برای کنترل شدت خنده خود، قبل از خندیدن چند نفس عمیق بکشد و خنده خود را کوتاه و آهسته نگه دارد.

نتیجه گیری

در واقع باید گفت نحوه خندیدن پس از رینوپلاستی بسیار مهم است. گاها  حدود دو ماه طول می‌کشد تا فرد بتواند مثل قبل بخندد البته باید گفت این موضوع به شرایط فرد نیز بستگی دارد. به طور کلی طی این بازه زمانی دو ماهه فرد باید اصولی را رعایت کند تا از وارد شدن فشار روی بینی خود جلوگیری کند.

دکتر رزیتا جعفری

دکتر رزیتا جعفری

متخصص گوش ، حلق و بینی , متولد تهران , تمام دوران تحصیلی ام تا دیپلم درتهران سپری شده است. سپس دوره پزشکی عمومی خود را در کاشان با رتبه دو ازمون پرانترنی به پایان رساندم (سال1382) سپس در رشته جراحی گوش وحلق وبینی وسروگردن دانشگاه یزد مشغول به تحصیل شده و پس از پایان تخصص(1388) دوره طرح خود را در شهر زاهدان وشهرستان مرند وسپس دربیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساندم. دوره فلوشیپی رینولوژی خودرا در دانشگاه شهید بهشتی طی کرده وپس از پایان ان به جهت انجام متمرکز تر اعمال جراحی قاعده جمجمه دربیمارستان امام حسین دراین بیمارستان مشغول بکار شدم.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
جراحی ترمیم پرده گوش

جراحی ترمیم پرده گوش

جراحی ترمیم پرده گوش که به اسم تمپانوپلاستی  نیز شناخته می‌شود امروزه یکی از راه‌های درمان ترمیم پارگی پرده گوش است. در برخی موارد پرده گوش در اثر ضربه و یا عفونت سوراخ...

سردرد رینوژنیک

سردرد رینوژنیک

سردرد رینوژنیک نوعی سردرد است که از مجرای بینی و یا سینوس‌ها شروع می‌شود.  معمولاُ به دلیل عفونت سینوسی، آلرژی‌های فصلی و یا به علت برخی از ناهنجاری‌های داخل بینی به...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *