09919475341 info@drjafari.net
دکتر رزیتا جعفری / بینی / جراحی مجرای اشکی از طریق بینی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
ماوراطب دکتر رزیتا جعفری

جراحی مجرای اشکی از طریق بینی

جراحی مجرای اشکی از طریق بینی

مجرای غده اشکی چیست ؟

در بالای هر چشم غده اشکی وجود دارد که باعث تولید اشک می شود و با هر بار پلک زدن مقداری از اشک از طریق مجاری اشکی به بینی وارد می شود . همین عامل آبریزش بینی در حین گریه کردن می باشد . اشک دارای مزایای زیادی برای چشم می باشد . از طریق اشک گرد و غبار و اشیاء زائد از چشم خارج می شود.

انسداد مجرای اشکی

در صورتی که مجرای اشکی دچار گرفتگی و انسداد شود باعث ریزش مداوم اشک از یک یا هر دو چشم می شود که به آن اختلال انسداد مجرای اشکی می گویند که می تواند به صورت مادرزادی باشد یا در اثر عفونت ایجاد شود که در اثر باقی ماندن پرده ای در انتهای مجرای اشکی ایجاد می شود.

انسداد مجاری اشکی باعث ریزش اشک از چشم می شود. این انسداد، به طور مادرزادی و یا اکتسابی اتفاق می افتد. آسیب و ضربات شدید به صورت، حساسیت های محیطی مزمن، مسمومیت با مواد شیمیایی و یا جراحی سینوس، می تواند از دلایل انسداد مجاری اشکی باشد.

جراحی-مجرای-اشکی-از-طریق-بینی

جراحی-مجرای-اشکی-از-طریق-بینی

علائم انسداد مجرای اشکی

– ریزش اشک از چشم
– تاری دید به هنگام ریزش اشک
– ترشح مخاطی
– قی کردن چشم
– درد

مزایای جراحی آندوسکوپی بینی

جراحی از طریق بینی یا اندوسکوپی، به حذف موکوس و مایعات موجود در غدد اشکی کمک می کند. عدم زخم و یا بخیه در این شیوه درمانی، از جمله مزایای روش اندوسکوپی می باشد. این شیوه جراحی در افراد جوان و آن دسته از افرادی که چین و چروکی بر روی پوست خود ندارند، بهترین گزینه درمانی برای انسداد مجاری اشکی محسوب می شود.

نحوه جراحی آندوسکوپی بینی

جراحی مجاری اشکی از طریق بینی تحت بی هوشی عمومی انجام می شود. آندوسکوپ در درون بینی قرار می گیرد. ابتدا محل کیسه های اشکی بر اساس آناتومی صورت بیمار مشخص می گردد، سپس استخوان از روی کیسه اشکی برداشته، و مسیر کیسه به درون بینی باز می شود.

مراقبت های بعد از جراحی مجرای اشکی

  • بعد از جراحی، در صورت ثابت بودن شرایط، بیمار مرخص می شود، و بایستی یک هفته استراحت کند.
  • از بلند کردن اجسام بلند و یا فعالیت و ورزش های شدید، خودداری کند، این قبیل فعالیت ها، احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • مصرف غذاها و نوشیدنی های گرم، بایستی به مدت ۱۲ تا ۱۴ ساعت محدود شود، تا احتمال خونریزی از بینی کاهش یابد.
  • بیمار بایستی سر خود را تا حد امکان بالا بگیرد.

برای اطلاع از درمان های تخصصی دکتر رزیتا جعفری  روی کلمات ذیل کلیک کنید :

برای اطلاع از متخصص گوش و حلق و بینی در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

دکتر رزیتا جعفری

دکتر رزیتا جعفری

متخصص گوش ، حلق و بینی , متولد تهران , تمام دوران تحصیلی ام تا دیپلم درتهران سپری شده است. سپس دوره پزشکی عمومی خود را در کاشان با رتبه دو ازمون پرانترنی به پایان رساندم (سال1382) سپس در رشته جراحی گوش وحلق وبینی وسروگردن دانشگاه یزد مشغول به تحصیل شده و پس از پایان تخصص(1388) دوره طرح خود را در شهر زاهدان وشهرستان مرند وسپس دربیمارستان مسیح دانشوری دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساندم. دوره فلوشیپی رینولوژی خودرا در دانشگاه شهید بهشتی طی کرده وپس از پایان ان به جهت انجام متمرکز تر اعمال جراحی قاعده جمجمه دربیمارستان امام حسین دراین بیمارستان مشغول بکار شدم.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
رابطه انحراف بینی با سینوزیت

رابطه انحراف بینی با سینوزیت

تا به حال به رابطه انحراف بینی با سینوزیت فکر کرده‌اید؟ اگر به سینوزیت مبتلا هستید باید این را بدانید که انحراف بینی می‌تواند به سینوزیت منجر شود. عوارضی مثل سینوزیت،...

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی

سینوزیت مزمن همراه با پولیپ بینی تنها ناشی از عفونت نمی باشد. پولیپ به عنوان هر نوع گرفتگی بینی، بزرگ شدن شاخک‌های بینی یا انحراف بینی شناخته می‌شود. پولیپ ناشی از...

تومورهای بینی و سینوس

تومورهای بینی و سینوس

تومورهای بینی و سینوس انواع مختلفی دارند. طبق مطالعات انجام شده، ۶۰ و ۷۰ درصد این تومورها در قسمت بالایی سینوس فک و در گونه‌ها ایجاد می‌شوند. ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها در حفره...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *