09919475341 info@drjafari.net
دکتر رزیتا جعفری 4 مقالات 4 راهنمای بالینی بیماران مبتلا به کرونا

راهنمای بالینی بیماران مبتلا به کرونا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

راهنمای بالینی بیماران مبتلا به کرونا

این مقاله راهنمائی موقت برای پزشكانی است كه از بیماران مبتلا به عفونت تأیید شده با سندرم حاد تنفسی (ویروس کرونای جدید) مراقبت می كنند. ویروسی كه باعث بیماری كرونا ویروس 2019 (COVID-19) می شود. با دسترسی به اطلاعات بیشتر ، CDC این راهنمایی موقت را به روز می کند.

ارائه بالینی دوره نفهتگی

مدت زمان نهفتگی COVID-19 تا 14 روز تخمین زده شده است. این زمان می تواند حداقل 4 الی 5 روز طول بکشد تا علائم شروع شوند. در یک مطالعه گزارش داده شده است که 97.5٪ از افراد مبتلا به COVID-19 ظرف 11.5 روز علائم را بروز می دهند.

علائم بیماری کرونا

علائم و نشانه های COVID-19 در شروع بیماری متفاوت هستند. اما در طول بیماری ، بیشتر افراد مبتلا به COVID-19 موارد زیر را تجربه می کنند:
– تب ( 83 تا 99 درصد از بیماران)
– سرفه کردن ( 59 تا 82 درصد از بیماران)
– خستگی و بی حالی ( 44 تا 70 درصد از بیماران )
– بی اشتهایی ( 40تا 84 درصد از بیماران )
– تنگی نفس ( 28 تا 33 درصد از بیماران )
– تولید خلط ( 28 تا 33 درصد از بیماران )
– درد عضلات یا میالژی ( 11 تا 35 درصد از بیماران )
ارائه های غیر قابل توصیفی صورت گرفته است و به این نتیجه رسیده اند که افراد مسن و افرادی که به بیماری های زمینه ای و خاصی مبتلا هستند، امکان دارد که تب و مشکلات تنفسی را با تاخیر تجربه کنند. در یک مطالعه که بر روی 1099 بیمار انجام گرفت، تب تنها در 44 درصد از افراد بستری شده در بیمارستان وجود داشت و اما بعداً در طول دوران نقاهت در 89 درصد از بیماران دیده شد.
سردرد ، سردرگمی ، رینوره ، گلو درد ، هموپتیزی ، استفراغ و اسهال همگی گزارش شده است اما کم تر از 10 درصد شیوع داشته است. بعضی از افراد مبتلا به COVID-19 علائم گوارشی مانند: اسهال و حالت تهوع قبل از بروز تب و علائم دستگاه تنفسی را تجربه کرده اند.

دکتر رزیتا جعفری، متخصص گوش و حلق و بینی در فرمانیه از روش های جراحی نوین و سریع برای درمان بیماری های گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 26118107 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به اینستاگرام مراجعه کنید.

از بین رفتن حس بویایی که قبل از شروع علائم تنفسی رخ می دهد، در برخی بیماران گزارش شده است ولی برای یافتن علت آن نیاز است که اطلاعات بیشتری داشته باشیم.
مطالعات گسترده ای صورت گرفته است که نشان از این دارد که علائم کووید 19 در کودکان مشابه بزرگسالان است، ولی معمولاً این علائم خفیف تر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع نیاز است که بررسی های بیشتری صورت گیرد.

**اگر شما کاربران گرامی  به دنبال متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران هستید ما لینک مربوطه را به شما پیشنهاد می کنیم.

برچسب ها:

19 + چهارده =