09919475341 info@drjafari.net
دکتر رزیتا جعفری / بینی / بزرگی شاخک های بینی

بزرگی شاخک های بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

بزرگی شاخک های بینی

شاخک های بینی در دیواره های کناری بینی  به صورت برجستگی هایی ،راه تنفس افراد هستند.شاخک ها داری بافتی نرم و استخوانی اند  که می توانند بزرگ شوند.

بزرگی غیرطبیعی شاخک های بینی ، یا ناشی از وضعیت استخوانی شاخک  ها، یا ناشی از تورم مخاط شاخک بینی است.

اگر اسکلت استخوانی شاخک های بینی بزرگ باشد باید با جراحی شاخک های بینی  قسمتی از استخوان این شاخک ها برداشته شود که راه تنفس فرد باز شود.

بزرگی شاخک های بینی در حالت کلی باعث اختلال در تنفس می شوند.انسان ها از دو راه بینی و دهان تنفس می کنند،اصلی ترین راه تنفس بینی است .اگر مجاری بینی نقصی داشته باشد بیمار ممکن است با مشکلاتی از جمله خروپف های شبانه،سردردو ناهنجاری های دهانی و فکی مواجه شود.

از رایج ترین بیماری های  انسدادی بینی که باعث گرفتگی بینی می شود می توان به بزرگی شاخک های بینی ، انحراف بینی و وجود پولیپ بینی یا تومور بینی  اشاره کنیم.

بزرگی-شاخک-های-بینی

درمان شاخک های بینی

هر فرد در دیواره های بینی خود 3شاخک فوقانی ،میانی و تحتانی دارد که رطوبت ،گرما و هوای داخل بینی را تصقیه می کند.

شاخک های بینی ممکن است به دلیل التهاب یا ناهنجاری های ساختاری دچار بزرگی شوند،این بزرگی معمولا در شاخک های میانی و تحتانی رخ می دهد که نشانه های مختلفی دارند.

دلیل بزرگی شاخک های  میانی بینی معمولا سینوزیت ،آلرژی و یا ناهنجاری آناتومیک است.این بیماری معمولا با سینوزیت ،دردهای مبهم و احساس فشار بین دو چشم  ظاهر می شوند .این بیماری در اکثر موارد با دارو قابل درمان است ،اما اگر درمان دارویی کارساز نبود می توان با کمک جراحی آندوسکوپی این مشکل را رفع کرد.

بزرگی شاخک تهتانی نیز در اثر التهاب و آلرژی ایجاد می شود که علائم این بیماری گرفتگی بینی و تنفس دهانی هنگام خواب است

در جراحی بینی معمولا از حجم بینی کاسته می شود ،جراح باید به فضای داخل بینی توجه کند در صورت وجود شاخک های بینی ،جراح بینی حین عمل این مشکل را برطرف  می کند تا بیمار مشکل تنفسی پیدا نکند .

باتشکر مدیرت سایت دکتر رزیتا جعفری متخصص گوش و حلق و بینی و  جراح بینی

سایر مطالب