جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی یکی از مواردی است که با هدف درمان و برای بهبود مشکلات تنفسی می باشد. سوالی که ممکن است برای افراد پیش آید اینست که انحراف بینی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت  ساختمان بینی به گونه ای است که دارای تیغه ی است که بینی را به دو قسمت تقسیم کرده است که در یک طرف آن بافتهای استخوانی و در طرف دیگر بافتهای غضروفی می باشد. این تیغه در بینی مانند ستون در چادر عمل می کند و باعث استحکام بینی می باشد. در صورتی که این تیغه متمایل به کجی و انحراف شود  اختلالاتی در مجرای تنفسی برای فرد به وجود می آورد. امروزه درصد زیادی از افراد دارای مشکل انحراف بینی می باشند و تنها درصدی از آنها اقدام به درمان می کنند که دارای مشکلات تنفسی باشند.برای انجام این جراحی باید به متخصص گوش و حلق وبینی در تهران مراجعه کنید.

عکس جراحی زیبایی بینی (17)
دلایل انحراف بینی

1.  به دلیل ضربه به بینی در اثر حوادثی نظیر تصادف و افتادن از ارتفاع
2.  مادرزادی از بدو تولد در فرد وجود دارد.

تشخیص انحراف بینی

برای تشخیص انحراف بینی توجه به علائم آن می باشد. در صورت مشاهده علائم این اختلال باید به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید پزشک در ابتدا معایناتی بر بینی انجام می دهد و در صورتی که نیاز به بررسی بیشتر و دقیق تری وجود داشته باشد از آندوسکوپی  و یا سی تی اسکن استفاده می کند که روش های ساده برای تشخیص انحراف بینی می باشد.

علائم و نشانه های انحراف بینی

1.  مشاهده گرفتگی در یکی از طرفین یا هر دو طرف بینی
2.  مشاهده عفونت های زیاد سینوسی
3.  احساس درد در قسمت صورت
4.  خون دماغ شدن های مکرر
5.  آبریزش بینی به طور غیر عادی
6.  خروپف کردن در هنگام خواب
7.  سردرد های مکرر

جراحی انحراف بینی

برای درمان انحراف بینی روش هایی وجود دارد که با توجه به تشخیص پزشک متخصص انجام می شود. یکی از این روش ها استفاده از دارودرمانی می باشد که معمولا برای افرادی که دارای انحراف بینی خفیف می باشند تجویز می شود. روش دیگر درمان جراحی بینی سیتوپلاستی می باشد. در این جراحی در قسمت تیغه بینی برش کمی ایجاد می شود و با برداشتن استخوان یا بافت غضروفی اضافه کجی بینی برطرف شده و مجرای تنفسی بینی باز می شود. این جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود. این جراحی را می توان با جراحی زیبایی بینی انجام داد که به آن سیتوراینوپلاستی می گویند. همچنین جراحی انحراف بینی نیز با جراحی درمانی سینوس ها به طور همزمان قابل انجام می باشد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر، مدیریت سایت دکتر رزیتا جعغری ، متخصص گوش و حلق و بینی