گرافت اسپریدر در جراحی تیغه بینی

استفاده از غضروف های خود فرد، به عنوان بهترین مواد گرافت در جراحی تیغه بینی هستند. در بازسازی اسکلت بینی، این غضروف ها از تیغه میانی، لاله گوش و یا دنده به دست می آیند، اما غضروف های دنده ای، بهترین نوع غضروف به خصوص در جراحی ترمیمی بینی و در مواقعی که حجم بالایی از بافت مورد نیاز است، می باشند. گرافت از بدن خود فرد، احتمال بروز عفونت و یا بیرون زدگی را به حداقل می رساند.

گرافت اسپریدر در جراحی تیغه بینی، یا به صورت اتوگرافت هستند که از بدن خود فرد گرفته می شوند، و یا هموگرافت و از بدن فرد دیگری.

عکس عمل بینی

زمان انجام گرافت اسپریدر در جراحی تیغه بینی

استفاده از غضروف های اتوگرافت، زمانی انجام می شود که مقادیر بالایی از بافت مورد نیاز است، به خصوص زمانی که فردی تحت جراحی قرار می گیرد. قبل از طراحی گرافت، غضروف دنده ای تقویت شده و در جای مناسب قرار می گیرد.

در جراحی ترمیمی، قسمت پشت بینی بیش از حد برداشته می شود و ساختار تیغه میانی ضعیف خواهد شد. در چنین مواردی، گرافت در طرفین تیغه بینی قرار داده می شود، تا در جای مناسبی قرار بگیرند. گرافت های اسپرد ، جهت برقراری تقارن بیشتر، در 3/1 میانی بینی قرار می گیرند، علاوه بر این، اگر فردی از مشکلات تنفسی رنج می برد، با این کار زاویه داخلی بینی نیز اصلاح می شود.

عوارض گرافت اسپریدر در جراحی تیغه بینی

احتمال بروز عفونت در این حالت، بسیار کمتر از استفاده از مواد غیر اتوگرافت است. اما غضروف های الوگرافت نیز مزایایی دارد، از جمله، استفاده آسان و نا محدود و در دسترس بودن. این قبیل غضروف ها در جراحی های ترمیم تیغه بینی استفاده می شوند، اما عوارضی مانند عفونت و یا احساس لمس بعد از جایگزینی در آن ها دیده می شود.

هدف ازگرافت اسپریدر در جراحی تیغه بینی

هدف از جراحی ترمیمی تیغه میانی بینی و یا سپتوپلاستی، تامین ساختار کافی و مناسب به منظور عملکرد بهتر راه های تنفسی و هم چنین ایجاد توازن میان بینی با سایر اجزای صورت می باشد. در این میان، غضروف های اتوگرافت، به خصوص غضروف های دنده ای، به دلیل دوام بالا، واکنش های ایمنی کمتر، احتمال عفونت کم، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از خدمات دکتر رزیتا جعفری

جراحی زیبایی گوش

جراحی بینی

جراحی زیبایی چانه

جراحی ترمیم پرده گوش

با تشکر مدیریت سایت دکتر رزیتا جعفری متخصص گوش و حلق و بینی در تهران

برای یافتن متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.