کاهش حس بویایی و بیماری کرونا

شواهد جدیدی در دسترس است که کاهش حس بویایی یکی از علائم بیماری کووید 19 یا کرونا است. انوسمیا نام بیماری از دست دادن حس بویایی است. در نتیجه این اطلاعات بر اهمیت حس بویایی در تشخیص بیماری کرونا می افزاید. در ادامه این مقاله به این موضوع می پردازیم.
انوسمیا یا از دست دادن حس بویایی بعد از بیماری کرونا، یکی از علائم اصلی ناشی از بیماری کرونا است که در 40 درصد از بیماران مشاهده شده است. ویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند بسیار متعدد هستند و حدوداً 200 نوع ویروس مختلف باعث عفونت قسمت بالایی سیستم تنفسی می شوند. بنابراین جای تعجب نیست که ویروس کرونا باعث از بین رفتن حس بویایی در بیماران مبتلا به عفونت می شود.

کاهش حس بویایی و بیماری کرونا

در کشورهای مختلف آمار مبتلایان به عارضه از دست دادن حس بویایی، متفاوت است. برای مثال در کشور آلمان از هر سه نفر مبتلا به بیماری کرونا، دو نفر دچار از دست دادن حس بویایی می شوند. در کره جنوبی که آزمایش از بیماران گستردگی بیشتری دارد، 30 درصد از بیماران که مبتلا به کرونا هستند، به از دست دادن حس بویایی مبتلا می شوند در حالی که دیگر علائم بیماری، خفیف تر است.
به علاوه گزارش هایی مبنی بر آن است که بیمارانی که به کرونا مبتلا هستند و حس بویایی را از دست می دهند، علائم دیگر بیماری را به طور خفیفی تجربه می کنند.
در حالی که به طور واضح شاهد هستیم که افزایش احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 وجود دارد، ولی باید بدانید که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید 19 به صورت خفیفی به این بیماری مبتلا می شوند و با شناسایی این علامت یعنی از دست دادن حس بویایی، می توان بیماری کرونا را به موقع تشخیص داد.

دکتر رزیتا جعفری، متخصص گوش و حلق و بینی در فرمانیه از روش های جراحی نوین و سریع برای درمان بیماری های گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 26118107 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به اینستاگرام مراجعه کنید.

این مورد ضروری است که افرادی که دچار از دست دادن حس بویایی می شوند، ولی علائم دیگر کرونا را ندارند، خود را به مدت 7 روز ایزوله یا قرنطینه کنند. در اصل بسیاری از بیماران بدون علامت هستند و نیاز است که با توجه به علائم خفیف بیماری سعی در تشخیص درست و به موقع و قرنطینه بیمار شود. در بین کادر درمانی متخصصان گوش و حلق و بینی و یا متحصص حس بویایی بیشتر از سایر همکاران می توانند این عارضه را تشخیص دهند.

**اگر شما کاربران گرامی  به دنبال متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران هستید ما لینک مربوطه را به شما پیشنهاد می کنیم.

11 + هفده =