مکمل خوراکی آنتی اکسیدانی/ ضد التهابی در بیماری کووید 19

بیماری فراگیر کووید 19 بیماران، جوامع و سیستم سلامت سراسر دنیا را تهدید می کند. سیستم ایمنی بدن، میزان پیشرفت بیماری و مرگ و میر را مشخص می کند. طوفان سیتوکینی، ریه ها را درگیر می کند و منجر به بروز آسیب های شدید ریوی خواهد شد.
تنظیم تولید سیتوکین یکی از مهم ترین اقداماتی است که برای سایر بیماری ها نیز اعمال شده است. مصرف مواد غذایی خاص مانند اسید چرب امگا 3 و ویتامین های آنتی اکسیدانی می توانند به تنظیم سیستم ایمنی و بهبود طوفان سیتوکین در بیماری کووید 19 کمک کند.

مکمل خوراکی آنتی اکسیدانی/ ضد التهابی در بیماری کووید 19
سی بیمار مبتلا به SARS- CoV- 2 در طی چهارده روز مورد مطالعه قرار گرفتند. شرکت کنندگان به صورت رندوم به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه مکمل های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و به گروه دیگر ترکیبات ایزوکالریک داده شد.
بررسی یک هفته ای و پایه ای به همراه ثبت پارامترهای بالینی و بیوشیمی صورت گرفت. سطح فریتین سرمی، پارامترهای طوفان سیتوکین، پروتئین واکنشی C، شمارش لکوسیت، شمارش لنفوسیت ها و نسبت لنفوسیت به نوتروفیل جزء پارامترهای بیوشیمی هستند.

دکتر رزیتا جعفری، متخصص گوش و حلق و بینی در فرمانیه از روش های جراحی نوین و سریع برای درمان بیماری های گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 26118107 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به اینستاگرام مراجعه کنید.

داروهای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می توانند به کاهش شدت علائم کووید 19 در افراد مبتلا کمک کنند.
به هر دو گروه مکمل غذایی خوراکی داده شد. این مکمل ها نباید زمان وعده های غذایی مصرف می شدند. یک قوطی مکمل دارویی حاوی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین A، ویتامین C، سلنیوم و زینک می باشد. مکمل گروه کنترل نیز حاوی همین ترکیبات، کالری و میزان طبیعی ویتامین های A، C، E، سلنیوم و زینک می باشد.
تمامی بیماران یک هفته بعد و چهارده روز بعد بررسی شدند.

**اگر شما کاربران گرامی  به دنبال متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران هستید ما لینک مربوطه را به شما پیشنهاد می کنیم.

8 − هفت =