مشکلات گوش

مشکلات-گوش

مشکلات رایج گوش

• عفونت و التهاب گوش میانی (Otitis Media)، که منجر به ترشح مایع در گوش می شود، ممکن است در چنین حالتی عفونت نیز دیده شود. این عفونت و مشکل عمدتا در کودکان زیر 7 سال شایع می باشد. عفوت گوش میانی در بزرگسالان، می تواند باعث آسیب استخوان گوش میانی و سوراخ شدن پرده گوش شود.
  • جرم گوش. جرم گوش توسط غدد خاصی در قسمت خارجی کانال گوش تولید می شود، و از پرده گوش در برابر ذرات گرد و غبار و عوامل خارجی محافظت می کند. گاهی ترشح جرم گوش به حدی زیاد می شود که حتما بایستی به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد.
  • کلستئاتوم گوش ، که رشد پوست در گوش میانی، پشت پرده گوش می باشد، اغلب به دنبال عفونت های مکرر گوش ایجاد می شود.
  • اتواسکلروز، که رشد غیر طبیعی استخوان در گوش میانی می باشد. این مشکل اغلب منجر به کاهش شنوایی نیز خواهد شد.
انواع گوناگونی از مشکلات گوش وجود دارد. برای مثال، گوش درد اغلب به علت عفونت سینوس و لوزه اتفاق می افتد. گاهی عفونت شدید می تواند باعث کاهش شنوایی شود، که بر نحوه یادگیری و کیفیت زندگی فرد نیز تاثیر می گذارد.دکتر رزیتا جعفری متخصص گوش و حلق و بینی در تهران از روش های جراحی نوین و سریع برای درمان استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 26118107 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به کانال تلگرام و اینستاگرام مراجعه کنید.

پیشگیری از مشکلات گوش

• هرگز گوش خود را با پنبه تمیز نکنید. ممکن این کار باعث شود تا جرم ها بیشتر به عمق گوش بروند.
  • شناگران نیز باید جهت جلوگیری از وارد شدن آب به گوش، از گوش گیر استفاده کنند.
  • افرادی که در محیط هایی کار می کنند که سر و صدای زیادی وجود دارد، بهتر است از محافظ های گوش استفاده کنند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده علائم زیر، به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید:

• گوش درد و یا سرگیجه
  • ترشحات چرکی از گوش
  • هر گونه آسیب و صدمه به سر و گردن قبل از شروع گوش درد
  • عدم بهبود گوش درد با مصرف دارو

برای اطلاع از متخصص گوش و حلق و بینی در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.