علائم پولیپ بینی

علائم پولیپ بینی چیست؟

اغلب پولیپ بینی با التهاب و ورم مجرای بینی و سینوس ها همراه می باشد. اما باز هم احتمال وجود سینوزیت مزمن، بدون داشتن پولیپ بینی وجود دارد.

نشانه های معمول در پولیپ بینی

• ترشح از بینی
  • احساس خفگی
  • کاهش حس بویایی
  • درد صورت و یا سر درد
  • فشار در ناحیه پیشانی و صورت
  • خرناس کشیدن

اگر علائم و نشانه های فوق، بیش از 10 روز ادامه یافت، حتما به دکتر مراجعه کنید. علایم و نشانه های پولیپ بینی، معمولا مانند سرماخوردگی می باشد.

دلایل ایجاد پولیپ بینی چیست؟

هنوز به طور قطع دلیل التهاب مزمن و در پی آن، پولیپ بینی مشخص نشده. التهابات در غشای موکوزی بینی و سینوس ها، اتفاق میفتند. این افراد اغلب سیستم ایمنی ضعیف، و مارکرهای شیمیایی گوناگونی را دارند.

پولیپ بینی در هر جایی از سینوس ها و یا مجاری بینی رخ میدهد، اما عمدتا در سینوس های اطراف چشم ها، بینی و استخوان گونه دیده میشود و منجر به خشک شدن مجاری بینی می شود.

جراحی-پولیپ-بینی

راه های تشخیص

دکتر، اغلب از طریق پرسش برخی سوالات در خصوص نشانه ها، معاینات فیزیکی و معاینه بینی شما، به نتیجه میرسد.

سایر تست های تشخیصی به شرح ذیل میباشد:

• آندوسکوپی بینی: یک لوله ظریف به همراه یک لنز با قدرت درشت نمایی و دوربین بسیار کوچک، دکتر را در بررسی جزئیات داخل بینی و سینوس ها، یاری میکند.

• مطالعات تصویری: تصاویر حاصل از پرتونگاری کامپیوتری، اندازه و محل پولیپ ها را در نقاط عمیق تر سینوس ها، و هم چنین میزان التهاب را مشخص میکند. این مطالعات همچنین، وجود هرگونه انسداد و گرفتگی احتمالی دیگری را هم نشان میدهد.

• تست فیبروز کیستیک: دکتر برای کودکان با پولیپ بینی، تست فیبروز کیستیک را توصیه میکند، این مورد با اثر بر روی غده ها، موکوز، اشک، عرق، و بزاق را تولید میکند. تست تشخیصی استاندارد در فیبروز کیستیک، یک تست عرق غیر تهاجمی است که تعیین میکند آیا عرق کودک شما، شورتر از حالت عادی است یا نه.