عفونت قارچی سینوس

عفونت قارچی سینوس اخیرا به علت بیشترین موارد رینو سینوزیت مزمن شناخته شده است. طبق شواهد به دست آمده. اکثر عفونت قارچی سینوس خوش خیم یا  غیر فعال هستند. تشخیص بیماری تهاجمی از بیماری غیرمخرب مهم است زیرا روش های درمان و پیشگیری برای هر یک از بیماری ها متفاوت است. عفونت قارچی سینوس به بیماری غیرتهاجمی و تهاجمی تقسیم می شود که هر کدام از آنها داراری انواعی می باشد. بیماری غیر تهاجمی دارای 2 نوع ، و بیماری تهاجمی دارای 3 نوع می باشد.

عفونت-قارچی-سینوس

عفونت قارچی سینوس در چه افرادی شایع می باشد

1.  این بیماری  معمولا در بیماران مبتلا به دیابت
2.   افراد دارای ضعف در سیستم ایمنی بدن که با تهاجم به بافتهای بدن، به سرعت .تخریب می شود. تشخیص و درمان اولیه برای این عفونت ها به علت میزان مرگ و میر بالا بسیار مهم است.
3.  در افرادی که آلرژی و حساسیت به ذرات قارچ دارند این بیماری مشاهده می شود.

علائم عفونت قارچی سینوس

علائم این بیماری مشابه نشانه های سینوزیت می باشد با این تفاوت که حادتر می باشد که در این صورت عملکرد بدن را با مشکل جدی مواجه می کند. از جمله علائم این بیماری آسم می باشد . تشخیص به موقع در درمان بیماری موثر است در غیر این صورت بیماری حادتر شده و درمان آن مشکل می شود. از جمله شایع ترین علائم عفونت قارچی سینوس می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1.  اختلالات تنفسی مانند آسم
2.  کاهش بویایی
3.  خروج ترشحات غلیظ و چسبنده
4.  داشتن پولیپ در یکی از طرفین یا هر دو طرف بینی
در صورتی که بیماری عود پیدا کند عفونت به روی چشم فشار وارد کرده و تا درون مغز انتشار پیدا می کند.

درمان عفونت قارچی سینوس

برای درمان این بیماری استفاده از روش درمانی موثر نمی باشد . درمان قطعی عفونت قارچی سینوس جراحی می باشد. در این جراحی دیواره های سینوس باز شده و ترشحات قارچی به طور کامل خارج می شود.

اقدامات لازم برای کنترل عفونت قارچی سینوس

1.  سینوس را با سرم و مواد ضد قارچ در طول روز شستشو دهید.
2.  مصرف کورتون خوراکی بطور موقت
3.  استفاده از کورتون برای داخل بینی
4.  استفاده از آنتی بیوتیک ها در صورتی مجاز می باشد که عفونت دیگری به طور همزمان با این بیماری مشاهده شود که با تجویز پزشک می باشد .

برخی از خدمات دکتر رزیتا جعفری

جراحی زیبایی گوش

جراحی بینی

جراحی زیبایی چانه

جراحی ترمیم پرده گوش

با تشکر مدیریت سایت دکتر رزیتا جعفری متخصص گوش و حلق و بینی در تهران

برای یافتن متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.