جراحی سینوزیت

در بینی مجرایی وجود داردکه ناحیه سینوس با بینی را بهم مرتبط می سازد. در صورتی که این مجرتوسط تجمیع ترشحاتی مسدود یا کوچک شود فضایی برای رشد باکتری و میکروب فراهم کرده و باعث عفونت سینوس ها می شود در این صورت  فرد مبتلا به سینوس می شود. در صورتی که این بیماری حاد شود نیاز به درمان دارد. برای درمان آن باید به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه کرد. در ادامه درباره این بیماری و علل و علائم آن به طور مفصل صحبت می کنیم .

علائم سینوزیت

1.  احساس درد و سنگینی در بینی
2.  خروج ترشحات بیش از اندازه از بینی
3.  گرفتگی در بینی
4.  کاهش حس بویایی
این علائم ممکن است در سایر بیماری ها نیز مشاهده شود. در صورتی که این علائم بیش از 3 ماه طول بکشد بیماری جدی شناخته شده و برای درمان آن اقدام کرد.

درمان سینوزیت

1.  دارو درمانی
در صورتی که بیماری سینوزیت حاد نبوده و در اثر عوامل عفونی ایجاد شده باشد پزشک متخصص داروهایی نظیر آنتی بیوتیک برای فرد تجویز می کند.
2.  جراحی سینوزیت
در صورتی که دارو درمانی در جهت رفع سینوزیت موثر نباشد از جراحی سینوزیت برای درمان استفاده می شود. یکی از این جراحی ها، آندوسکوپی سینوس می باشد. در این جراحی از ابزاری دقیق و پیشرفته برای باز کردن انسداد دهانه سینوس دربینی استفاده می شود. از مزایای این جراحی اینست که بدون کمترین برش در ناحیه خارجی انجام می شود. در حین بازکردن مجاری بینی آسیبی به مخاط بینی وارد نمی کند.

اقدامات بعد از جراحی سینوس

اقداماتی که بعد از جراحی آندوسکوپیک توسط فرد صورت می گیرد ضروری و مهم می باشد . مهم ترین اقدامات به شرح ذیل می باشد:
1.  برای خروج ترشحات از سینوس ها باید هر روز سینوس ها را شستشو داد این کار برای اینست که مخاط به حالت عادی برگردد. این شستشو تا چند ماه اول بعد از جراحی الزامی می باشد.
2.  مراجعه به پزشک در دفعات منظم برای بررسی وضعیت حفره بینی و سینوس ضروری است. در صورتی که ترشحات چسبناک در بینی دیده شود پزشک آن را خارج می کند.
3.  استفاده از اسپری ضد حساسیت و التهاب براری افرادی که مبتلا به آسسم یا پولیپ بینی هستند. استفاده از این دارو حتمکا باید با تجویز پزشک انجام شود.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر، مدیریت سایت دکتر رزیتا جعغری، متخصص گوش و حلق و بینی