التهاب گوش میانی

گوش میانی چیست ؟عفونت گوش میانی در کودکان چیست؟عفونت گوش خارجی چگونه است؟داروی عفونت گوش میانی کدام است؟آیا قطره عفونت گوش برای درمان مناسب است؟ بهترین چرک خشک کن برای عفونت گوش کدام است؟عوارض عفونت گوش میانی در بزرگسالان چیست؟درمان خانگی عفونت گوش میانی چیست؟

التهاب گوش میانی ، عفونتی است که توسط باکتری و عمدتا بعد از سرماخوردگی ایجاد می شود، و بیشتر در کودکان شایع می باشد. در صورتی که عفونت، از طریق شیپور استاش به گوش میانی منتقل شود، شاهد التهاب این قسمت از گوش خواهیم بود.

جهت تشخیص این التهاب، پزشک از طریق اتوسکوپ، به بررسی و معاینه داخل گوش، و هم چنین ارزیابی علائم و نشانه ها می پردازد.دکتر رزیتا جعفری متخصص گوش و حلق و بینی در تهران از روش های جراحی نوین و سریع برای درمان استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 26118107 تماس بگیرید . برای ارتباط با پزشک به کانال تلگرام و اینستاگرام مراجعه کنید.

علائم التهاب گوش میانی

آلرژی و عفونت سینوسی، از دیگر علل التهاب گوش میانی هستند.

• دردناک شدن گوش
  • کاهش شنوایی
  • افزایش دما
  • افرایش ترشح از گوش

از جمله علائم و نشانه های این بیماری هستند.

التهاب-گوش-میانی

تشخیص التهاب گوش میانی

جهت تشخیص این التهاب، متخصص گوش و حلق و بینی از طریق اتوسکوپ، به بررسی و معاینه داخل گوش، و هم چنین ارزیابی علائم و نشانه ها می پردازد.

تیمپانومتری، تستی است که در آن، پزشک با استفاده از ابزاری، میزان فشار هوای داخل گوش را می سنجد و پارگی پرده گوش نیز با این تست مشخص می شود.

شنوایی سنجی، تست دیگری است که جهت بررسی میزان کاهش شنوایی انجام می شود.

عفونت گوش میانی می تواند به سمت استخوان پشت گوش برود.

در موارد نادر، احتمال بروز مننژیت و یا بی حس شدن موقت صورت وجود خواهد داشت.

کاهش شنوایی، موقتی خواهد بود. اما در صورتی که ادامه دار شود، می تواند تبدیل به حالتی مزمن، و منجر به بروز مشکلات گفتاری شود.

درمان التهاب گوش میانی

از آن جایی که التهاب گوش میانی با درد همراه است، ابتدا داروهای مسکن برای فرد در نظر گرفته می شود.

جهت کاهش التهاب مجاری بینی و پشت حلق، قطره بینی تجویز خواهد شد. قطره های بینی باعث می شوند تا مجاری گوش و شیپور استاش باز بمانند. باز شدن راه های هوایی، از شدت درد نیز می کاهد.

در صورتی که باکتری، علت ایجاد التهاب باشد، آنتی بیوتیک نیز برای بیمار تجویز می شود. معمولا تشخیص عفونت باکتریایی و ویروسی از یکدیگر دشوار می باشد، به همین خاطر درمان با آنتی بیوتیک اغلب موثر خواهد بود.